neděle 24. dubna 2016

Anti-majáles


Samosebou koncert ve Strize nebyla žádná truc-akce, ale já jsem to tak vnímal :)

Metalový koncert v den komerční parodie na kdysi-rebelský majáles (Deník Referendum, Dva majálesy, dvě studentské kultury) byl překvapivým zpestřením mainstreamové hudební hegemonie mlýnku na peníze. Nečekal jsem, že v době pořádání megalomanské akce v rámci celorepublikvé franšízové sítě Majáles Hradec Králové bude vůbec někde něco jiného hrát, velké akce mají tendenci stahovat lidi i z jiných akcí a typů zábav, když se do data dlouho připravovaného festu strefí třeba nějaký hokej, tak to menšinový festival může obvykle rovnou zabalit, nepřijde ani noha.


Jako už tradičně, z vystupujících kapel jsem neznal ani jednu, nepočítám-li chudou ochutnávku z Bandzone, kde nahrávky jsou kvality různé, vesměs mizerné :)




Prolapsed



Úderníci z Hlinska sebeoznačující jako death-grind bych přiřadil ke klasickému deathu, ale na škatulkách až tak nesejde.
Předvedli rázný rychlý death, s poměrně jednoduchými melodiemi a opakujícími se riffy.  Jen chvílemi mi neseděli různá onanistická sólíčka, kdy místo leštění ega alá "podívej, co všechno na to zahraju" byl slyšet jen nekultivovaný virvál, ale co pozoruji poslední dobou, má s tím potíže řada malých či začínajících kapel.
Nedohledal jsem jeden vál, který musel být předělávkou něčeho známějšího, nikde to jako cover označené neměli, v tom případě jde o nuznou vykrádačku nějaké klasiky.

Errantes

 


Death/black Errantes jsem bohužel vyslechl jen tři písničky, protože se moje obvyklá svačinka v kopečku poněkud protáhla. Ovšem celkem hráli asi 8 songů, takže kdybych nešel dvakrát pro krávoviny do auta, stihl bych je celé.  Z toho mála, co jsem slyšel, docela zaujali, možná si na ně zajedu do Prahy do Modré Vopice, hrají tam na větším minifestů Trendkiller vol.0.



Lupara



Se svým zbytečně dlouhým  a originálně složeným názvem  Lupara: The Widowmaker byla kapela - hvězda večera, alespoň pro mne.

Ocenil jsem, že na rozdíl od jiných "pražských primadon" vystupujících zde v Hk pochopili, že undergroundový klub ve sklepě jim neposkytne hvězdné zázemí a nelze nazvučit jako ve studiu.
Nechali si od zvukaře stáhnout monitory na nulu, protože by se to příliš tlouklo a vazbilo a i tak odehráli skvělý set.

Protože dál nemám, co bych k nim napsal krom toho, že se mi hudba líbila, odcituji text z jejich webu, týkající se jména kapely:

Lupara je zkrácená brokovnice, používaná mafií ke krevní mstě (vendeta), případně při potrestání člena rodiny, který zradil. Obvykle se jedná o dvourannou brokovnici tzv. brokovou dvojku, u níž byla odstraněna pažba (až na pistolovou rukojeť) a zkrácena hlaveň na délku 44 centimetrů. Díky těmto úpravám se proslulý mafiánský kolt lupara dal lehce schovat pod kabát.
Zbraň pochází ze Sicílie, kde byla používána pastevci na obranu stád proti vlkům (vlk = lupus) a vyráběly se z klasických loveckých brokovnic. Později mafií, jejíž členové si ji oblíbili pro devastující zranění, která zbraň svými 8,6 milimetrů širokými broky působila. Devastující zranění, která za sebou zanechala nejednu vdovu…


Během konce setu vypadla elektřina a rázem bylo z hlášek poznat, kdo z návštěvníků koncertu má kolik vypito :)


Stercore

 


Už při ladění se kapele podařilo vyhodit jističe - pojistky nejen v místnosti Strigy, ale rovnou celého domu, takže trvalo asi půl hodiny, než se někdo dopátral, co a kam jít nahodit.

Opilost členů ostatních kapel, tvoříci většinu návštěvníků klubu, dostoupila "záchytkové" hladiny a tak krom  nesmírně vtipných a debilních hlášek co chvíli pěli refrén Singi jou jou jupí až do blití, ale atmosféra naprosté tmy byla dobrá :)

Kapela označená na plakátku jako metal, v popisku bandzone  měla napsáno CORE/STER/CORE - deathmetalový vokál, hc prvky byly znatelné, ale dohromady mi to nějak neštimovalo. 

Vinou průtahů a začínali hrát asi hodinu a půl po předpokládaném začátku, s pokročilou únavou jsem se asi po dvou písních odporoučel směr hradní víska.

Později na fb fanpage psali, že svoje vystoupení nedohráli, protože jim zchroml bubeník, takže jsem o moc nepřišel.

https://www.facebook.com/pages/Stercore/141362916060992



Odkazy na události Bandzone, Facebook:

http://bandzone.cz/koncert/402697-hradec-kralove-music-bar-striga-lupara-the-widowmaker-stercore-prolapsed-errantes
http://www.facebook.com/events/1060874990599889/


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.